18 tammikuuta 2018

Naisten aakkoset - V!


Tarukirjasta liikkeelle lähtenyt haaste naisten aakkosista on kohdallani edennyt kirjaimeen.




Kysymyksethän on vanhat tutut.

Kuka on suosikkikirjailijasi?




Ruotsalainen Merri Vik (kirjailijanimi), jonka Lotta-sarja on sydämellisen hersyvä ja hauska kirjakirja. 


Lisäksi minun on mainittava myös venäläinen lastenkirjailija L. Voronkova, jonka Sinihilkkainen tyttö kuuluu lukumuistojen mieleenpainuvimpiin ja jonka lasten kuvakirjoja olen sittemin löytänyt enemmänkin.

Myös runoilija Katri Vala on merkityksellinen kirjailija minulle. 

Nämä kolme hyvin erilaista kirjailijaa täydentävät hyvin toinen toistensa tarjontaa ja kirjallisuuden monipuolisuutta.
Kuka nainen, joltain muulta kulttuurin alalta on suosikkejasi?




Näyttelijä Emma Väänänen ei ehkä ole niitä kaikkein suurimpia idoleitani, mutta pidän paljon hänen Niskavuoren Loviisa-tulkinnastaan. Muutenkin vahva ja vaikuttava luonnenäyttelijä hän kyllä on.

Vaihtoehtoiset kysymykset (myös mut alueet kuin kulttuuri käyvät)

a) Kehen kulttuurin edustajaan haluaist tutustua paremmin



Ruotsin kruununprinsessa Viktoriaan olisi mukava tutustua. Hänessä on aitoa lämmintä sydämellisyyttä.

b) Kenet suosikkisi haluaisit nostaa esille


Leena Härmän Tuittupään, Lahtelan Virpin.

6 kommenttia:

  1. Tämänkertaisia kirjailijoitasi en ole lukenut, en edes Katri Valan runoja (noloa).

    VastaaPoista
  2. Emma Väänänen on tosiaan vahva näyttelijä - ja mieleen tuleekin ainoastaan niitä vahvan naisen rooleja, joita hän on esittänyt. Jos muita on ollut, ne ovat unohtuneet.

    VastaaPoista
  3. Minullakin on V seuraavana kirjaimena. Aivan eri nimiä olemme valinneet, mutta erityisesti Ruotsin Viktoria on todella hieno valinta tähän kirjaimeen. Hän kantaa ison vastuunsa niin tyylikkäästi <3. Olen niin iloinen, että viimein Viktorian perheonnikin kukoistaa, siis että hänellä ja Danielilla on niin mukavan oloiset lapset.

    VastaaPoista
  4. Merri Vik on varmaan tulossa minullekin, ja Katri Vala oli minulla jo K:ssa :) Hienoja valintoja muutenkin!

    VastaaPoista
  5. Kiva idea tämä Naisten aakkoset :) Mukavaa viikon jatkoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä ei ole minun ideani, kuten postauksessa sanoin, haaste on lähtenyt Tarukirja-blogista. minä vain olen liittynyt Margitin seuraaan haasteessa.

      Poista

Älä roskaa!