14 helmikuuta 2018

Naistenaakkoset - W!



Tarukirjan liikkeelle laittama on tämä haaste naisten aakkosista. Itse olen edennyt kirjaimeen

Kuka on suosikkikirjailijasi?


Kate Douglas Wiggins, koska rakastan hänen Villiruusu-teostaan. Tässä yhteydessä on myös pakko mainita kirjailija nimeltä Barbara Wood, jonka Afrikkaan sijoittuva tarina Lumottu maa on kerrassaan lumoava ja moniulotteinen tarina. Barbara Woodilta on ilmestynyt suomeksi muitakin teoksia, joista pariin olen tutustunut. Ja kyllähän se listalla keikkuu Helen Wellskin, jonka Ursulat ihastuttaa ja lentoemäntä Kittykin herättää lukuhaluja ihan mukavasti.

Kuka nainen, joltain muulta kulttuurin alalta on suosikkejasi?

http://www.tammywynette.com/tammy-wynette-videos/


Kantrilaulaja Tammy Wynette, jonka ääni saa kylmät väreet kulkemaan selkänahassa.

Edit 9.3.2018 Unohdin kokonaan mainita Martta Wendelinin, joka kyllä oli mielessäni, kun alkujaan aloin miettiä tätä kirjainta. Wendelinin kuvitustyyli on niin perisuomalaisen arjen ja juhlan esiin tuomista, että vertaisiaan on vain harvassa.

Vaihtoehtoiset kysymykset (myös mut alueet kuin kulttuuri käyvät)

a) Kehen kulttuurin edustajaan haluaist tutustua paremmin
b) Kenet suosikkisi haluaisit nostaa esille

Winifred Woolcotin, Ethel S. Turnerin Seitsemän sisarusta -kirjan nuorimmasta päästä oleva tyttö, joka on rohkea ja uskollinen sielu. Erityisesti hänen veljenetsimisseikkailunsa on jäännyt vahvasti mieleeni.

5 kommenttia:

  1. Minulla on sellainen mielikuva, että olen lukenut Villiruusun, mutta muuten W-naisesi ovat minulle tuntemattomia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Barbara Woodin Lumottu maa -teokseen suosittelen tutustumaan. Itse olen lukenut teoksen kahdesti ja olen ajatellut, että voisin sen taas jossain välissä lukea.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Aivan. Country nimenomaan perinteinen country sykähdyttää mun syräntäin ihan erityisellä tavalla.

      Poista
  3. Helen Wells ja Ursula-kirjat olivat suosikkejani nuorena, pitäisi varmaan lukaista jokin osa uudelleen. Taisin jonkin Kittynkin lukea, mutta sairaalamaailma veti enemmän puoleensa. Muut valintasi ovatkin minulle tuntemattomia.

    VastaaPoista

Älä roskaa!