11 huhtikuuta 2020

Mitäpä tässä - vähän lukemista vaan!

 

Kirjapinot senkun kasvaa vaan. Sorruin taas hankkimaan muutaman kirjan, kun edullisesti löysin. Inkeri Tauben Tunturimajan tyttö kiinnostaa tunturiteemallaan, Marryatin Uudenmetsän lapset on ollut pitkään mielessä. Sven Skin Viidakon rovio on hengellistä nuortenkirjallisuutta, jonka kansi on on jännitystä kihelmöivä. Nämä tilasin nettiantikvariaatista. Blackmooren Rosvolaakson tytär sijoittuu 1600-luvun Englantiin. Löysin sen taannoin kirpparilta enkä voinut sinnekään jättää. Historialliset romaanit ovat suosikkigenreäni.


Enid Blyton Salaisuus-sarja minulla oli lapsena, kunnes myin kirjat tädilleni. Nyt olen alkanut kerätä sarjaa uudelleen näillä punaselkäisillä kansilla. Sarjasta puuttuu vielä viisi kirjaa, joista yksi on tilauksessa.



Helen Wellsin Ursula-sarja on ihana sairaalamaailmaan sijoittuva sarja. Kaikkia sarjan teoksia ei vain ole ikäväkseni suomennettu, joten olen yrittänyt hankkia puuttuvia englanninkielisinä. 

Jos ei muuta tekemistä näinä aikoina ole, niin lukemista minulla ainakin riittää. Tosin  olen viime aikoina tykännyt enimmäksene lukea iltasella ennen nukkumaanmenoa. Päiväsaika kuluu muuten haahuillessa. Ennen sitä luki päivät pitkät eikä ajankohdalla niin ollut väliä. Milloin sinun paras lukuhetkesi on?

5 kommenttia:

  1. Ehkä myöskin illalla ennen nukkumaanmenoa tai sitten päivällä sohvannurkassa jonkin herkun kanssa. Ulkona auringonpaisteessakin on kiva lukea, jos nyt vain tulisi lämpimämpää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lämpöisempiä ilmmoja tässä itsekukin odottelee. Valoisanpaa onneksi jo alkaa olla. Ehkä minäkin vielä löydän sen päiväaikaisen lukunautinnon...

      Poista
  2. Tuo Rosvolaakson tytär tuli luettua ennen vapaa-aikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et ole tainnut postata siitä? Olisi kiva lukea mietteitäsi. Itse hieman vilkaisin ennen ostamista, ettei tullut ihan 'sikaa säkissä'.

      Poista
  3. Minun tulee luettua aika paljon pitkin päivää. Kirjoja kyllä sortuu aina ostamaan, kun vain halvalla saa! Ja toki joskus vähän kalliimmallakin, mutta yleensä minulla ei ole varaa ostaa kuin käytettyjä kirjoja. Tuo Tunturimajan tyttö kuulostaa tosiaan kiinnostavalta ainakin nimen perusteella.

    VastaaPoista

Älä roskaa!