22 helmikuuta 2020

Kirjojen kertomaa elämääni!

Haaste löydetty Lasisipulista. Tarkoituksena kertoa elämästään niiden kirjojen nimillä, joista on postannut. Tässä listauksessa olen kahlannut läpi niin tämän kuin aikaisemman kirjablogini postaukset ja huomasin, että joihinkin kohtiin olisi ollut vaihtoehtojakin, kun taas toisiin sitä vastausta oli hieman vaikeampi löytää. Kuitenkin kaikitenkin, kirjoilla on kerrottavaa ja niistä on moneksi, niin hyvässä kuin pahassa.
Haasteen saa noukkia mukaansa, ken tahtoo.

1. Lapsena olin Tiina
2. Nyt olen Pieni tuntematon
3. Haluaisin olla Pieni runotyttö
4. Ominaisuuteni,  josta en luovu Rakkaus kastele sydämeni
5. Taito, jota haluaisin kehittää Anna hänelle nöyrä mieli
6. Kotini The House in The Big Woods
7. Elämäni Syysvehnää
8. Ohje, jota pyrin noudattamaan elämässäni Valo pimeässä on hyvä
9. Asia, jota ilman en voi elää Vapauttava rakkkaus
10. Asia, jota en haluaisi kokea Tuhotulva
11. Työni Eipä aikaakaan niin voi kauhistus
12. Työpöydälläni Suuria odotuksia
13. Yöpöydälläni Elämänkerrallisia muistiinpanoja
14. Antavat voimaa To take my bread
15. Vievät voimia Sata haavaa tuhat tuskaa (postaus yksittäisestä sadusta)
16. Haaveilen Anna omassa kodissaan
17. Viestini ystävälle Taivas on totta
18. Minua mietityttää usein Kutsumus
19. Minua pelottaa joskus Terrorin kourissa
20  Tulevaisuudensuunnitelmani Haluan elää

Edit! Vaihdoin tähän viimeiseen kohtaan toisen kirjan, kun en ollut ihan tyytyväinen eka valintaani, joka oli Etäällä koittaa kevät!

5 kommenttia:

  1. Tällaisia haasteita on kiva tehdä; itsekin tein tämän joskus tässä talvella. On myös kiinnostavaa lukea toisten vastauksia. Hyviä vastauksia olet löytänyt näihin kysymyksiin!

    VastaaPoista
  2. Nämä on tosi kivoja tehdä. Olen tehnyt tämä kerran ja toisen kerran vähän erilaisen, johon sai etsiä kirjojen nimiä omasta hyllystä.
    Taas alkoi kiinnostaa.

    Tämä valintasi (muiden muassa)on kiva: Nyt olen Pieni tuntematon

    VastaaPoista
  3. Kiva, että teit tämän. Näitä on mukava lukea. Blogiaikana olen lukenut lapsuutesi Tiina-sarjan, ja kiehtova on elämäsi Syysvehnää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näissä vastauksissa on paljon symboliikkaa nimiin nähden. En esimerkiksi ollut lainkaan tiinamainen lapsena, mutta Tiina kuului vahvasti lapsuuden lukukokemukseen ja eräällä tavalla myös innoituksenlähteenä. Syysvehnää taas liittyy elämääni, koska olen syksyn lapsi ja tuleentuneiden viljapeltojen lainehdinta on yksi upeimpia näkyjä mikä minua sykähdyttää.

      Poista
    2. Aino, kun mietin tuota Syysvehnää, en tiennyt, mitä se sinulle merkitsi, mutta sieluni silmillä näin juuri syksyisen viljapellon lainehdinnan, ja se tuntui minusta kauniilta näyltä.

      Poista

Älä roskaa!