18 lokakuuta 2022

Kirjoja on taas lainattu!

 


Uusi kirjalainapino tuli haettua entisten tultua luettua (tai jäihän niistä osa kesken tai muuten vain selailuasteelle). Tässäkin pinossa on pari kirjoittamisen opasta, muutama nuortenkirja, novellia ja kaunoa. Mihin teokseen sinä tarttuisit ensimmäisenä ihan selkämyksen perusteella?

Minulle selkämystekstit ovat aika merkityksellisiä kirjoja lainatessa. Selkämysteksti, joka on selkeä ja josta huonoilla silmillä saa selvän tarttuu käteen nopeammin kuin pienellä ja oudolla tyylillä. Alahyllyiltä en enää juurikaan pysty kirjoja etsimään, mikä on harmittavaa, jää ehkä jotain mielenkiintoista löytämättä. Onneksi jotkut kirjat ovat kuitenkin selkeämmin ja avonaisemmin esillä, jolloin saattaa löytää jonkin blogissakin esitellyn ja mieleen jääneen teoksen. Minä ajattelin aloittaa tuosta Torinon enkelistä, jonka esittelyn muistan jonkun blogistin esitelleen joskus taannoin.

4 kommenttia:

  1. Torinon enkeli on minusta hyvä. Tuo Em - Rakasta ei uponnut ja vähän tuokin Haakanan kirja jätti itselleni toivomisen varaa. Sen kanssa olin kyllä väärin odotuksin liikkeelläkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä aloittelin tuota Torinon enkeliä, mutta siinä taitaa käydä niin, että jätän sen kesken. Siinä on varmasti ihan hyviäkin aineksia, mutta sen maaginen puoli on minulle vähän liikaa.

      Poista
  2. Ihan selkämyksen ja nimen perusteella tulin uteliaaksi tuosta Serdar Özkanin Kadonneesta ruususta, vaikka minulla ei ole aavistustakaan, mistä se kertoo. Torinon enkeli jäi minultakin kesken, mutta Jaakobin portaista tykkäsin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kadonnut ruusu on nyt iltalukemisena ja vähän mietin, jääkö sekin kesken, mutta en nyt vielä ainakaan. Kansi on todella kaunis ja se olikin yksi syy, miksi tähän tartuin. Toinen on tuo turkkilainen kirjoittaja, jonka katsoin sopivan Helmet-haasteen lähi-itämaiseen kirjailijaan. Tämän uskonnollinen viitekehys on minulle vähän sellainen, joka aiheuttaa näppylöitä, mutta katsotaan, josko saisin luettua tämän loppuun.

      Poista

Älä roskaa!